مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم7 اردیبهشت 1403

تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تقدیم نایب رئیس مجلس کرد.

بعد از سرگیری نشست علنی امروز مجلس و پس از تنفس نیم ساعته، در حالیکه پیش از این اعلام شده بود رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن مجلس حضور خواهد یافت، آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور این لایحه را تقدیم مجلس کرد.
آقای علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس ریاست جلسه را عهده دار است.

درآمدزایی پایدار و کاهش وابستگی به نفت از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰

معاون امور مجلس رئیس جمهور درآمدزایی پایدار، کاهش وابستگی به نفت، امکان استفاده مناسب از منابع صادراتی و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی را از ویژگی‌های بارز لایحه بودجه ۱۴۰۰ برشمرد.
آقای حسینعلی امیری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما، گفت: ثبات اقتصادی و درآمدزایی پایدار، شفافیت و اصلاحات ساختاری و نهادی از دیگر ویژگی‌های این لایحه است.
وی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به معیشت مردم توجه جدی شده و مقابله با فقر و نیز حمایت‌های اجتماعی از ویژگی‌های بارز این لایحه است.
آقای امیری حمایت از تولید و صادرات، توجه به حمل و نقل ریلی، عمران شهری و روستایی و تخصیص اعتبار قابل توجه برای بخش‌های آب، کشاورزی و محیط زیست را از دیگر محور‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ برشمرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین گفت: در این لایحه به آموزش و پرورش و آموزش عالی توجه ویژه شده و یکی از مهمترین بخش‌های دیگر که دولت به آن توجه کرده بخش سلامت و به خصوص مدیریت بیماری کرونا است.
وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعتباری که به بخش سلامت اختصاص یافته در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
لایحه بودجه ۱۴۰۰ امروز از جانب معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *