مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم31 فروردین 1403

چهاربانده کردن جاده سرچم از دو طرف پیش می‌رود/ تفویض اختیار کامل و تامین اعتبار ۱۴ میلیاردی برای نگهداری

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: چهاربانده کردن جاده اردبیل – سرچم جزو اولویت‌های استان بوده و در حال حاضر از هر دو سمت اردبیل و زنجان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهاربانده کردن و تعریض جاده اردبیل – سرچم جزو اولویت‌های استان بوده و در حال حاضر از هر دو سمت اردبیل و زنجان با قدرت و سرعت هر چه تمام در حال انجام است.

وی افزود: در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم، تفویض کامل اختیارات اجرای پروژه جهت تسریع و پیگیری راحت‌تر به اردبیل واگذار شده و دستور تخصیص کامل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه نیز صادر گردیده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از نگهداری این جاده در اختیار زنجان و آذربایجان شرقی بود که نگهداری بخش اعظم و اصلی آن به اردبیل واگذار شد.

تامین اعتبار ۱۴ میلیاردی برای خرید ماشین آلات و نگهداری جاده اردبیل – سرچم

وی بیان داشت: برای خرید ماشین آلات و نگهداری از جاده نیز طبق رایزنی‌ها تامین اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی صورت گرفت تا دیگر راهداری مشکلی برای نگهداری این مسیر مهم نداشته باشد.

نیکزاد گفت: با پیگیری‌های انجام شده تعریض و ۴ بانده کردن این مسیر در حال انجام است و قرارگاه خاتم در این موضوع بسیار کمک حال استان اردبیل شد و برای سرعت اتمام پروژه بسیار کمک می‌شود.

وی در ادامه افزود: پس از اتمام عملیات تعریض تنها حدود ۴۰ کیلومتر از ۱۸۰ کیلومتر که تونل‌ها در آن‌جا قرار دارند، دو بانده خواهد بود که پیش بینی کرده‌ایم تا با پیمانکار مطرح کشور که در بحث احداث تونل قدرتمند هستند برای این بخش نیز رایزنی شود.

 

راه آهن اردبیل – میانه خط قرمز اردبیل است

نیکزاد با اشاره به اولویت تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، تصریح کرد: پروژه راه آهن اردبیل جزو خطوط قرمز استان اردبیل محسوب می‌شود و تاکید کرده‌ایم که به هیچ وجه از سرعت پروژه نباید کاسته شود.

وی بیان داشت: نظارت مستمر بر روند احداث و ریل‌گذاری این پروژه اساسی داریم و در شرایطی که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه محدویت بودجه برای این پروژه وجود ندارد، باید مسئولان دست‌اندرکار نسبت به سرعت کار اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد و همت ویژه ما بر این موضوع استوار است که در کنار توسعه‌ محور مرکزی اردبیل، باید شمال و جنوب استان نیز توسعه یابد و در کنار نمایندگان این مناطق خواهیم بود تا توسعه به‌طور متوازن صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *