مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم31 فروردین 1403

دولت طرح یارانه معیشتی مجلس را اجرا کند/ تاثیر ارز ۴۲۰۰ تومانی در سفره مردم دیده نمی‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بحث اجرای طرح یارانه معیشتی لج‌بازی می‌کند و باید به این طرح که امروز قانون شده است، عمل نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح معیشتی مجلس پیش بینی شده که برای ۲۰ میلیون نفر مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و به ازای ۴۰ میلیون نفر نیز هر نفر ۶۰ هزار تومان واریز شود.

وی افزود: به محض این‌که دولت از اقدام و جدیت مجلس آگاه شد به ‌سرعت یک طرح را ارائه کرد که ماهانه به ۳۰ میلیون نفر ماهانه ۱۰۰ هزار تومان کمک کند که بار مالی ۱۲هزار میلیارد تومانی داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر از سال ۹۹، کمتر از ۴ ماه باقی مانده و دولت می‌تواند با اجرای طرح معیشتی مجلس که دسته‌بندی تحت پوشش و غیرتحت پوشش نیز در آن دیده شده و با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به مردم کمک نماید.

نیکزاد بیان داشت: دولت در بحث اجرای طرح یارانه معیشتی لج‌بازی می‌کند و باید به این طرح که امروز قانون شده است، عمل نماید.

دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را تعیین تکلیف کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تاثیر ارز ۴۲۰۰ تومانی در سفره مردم، گفت: دولت باید نسبت به این ارز تکلیف خود را روشن کند چرا که امروز مردم تاثیر این ارز را در سفره‌های خود نمی‌بینند.

وی تاکید کرد: این جفا در حق کشور است که سرمایه‌های این مردم در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی به نام کالاهای اساسی تخصیص یابد اما هیچ‌کدام از آن‌ها، در قیمت‌ها تاثیر آن را لمس نکنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *