مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم28 فروردین 1403

باید به موضوع حمل‌ونقل عمومی اهمیت داد/ خریداری ناوگان تولید داخل باید تضمین شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به موضوع حمل‌ونقل عمومی اهمیت داد که متاسفانه در چند سال اخیر به آن توجهی نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به شهرداری‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید به موضوع حمل‌ونقل عمومی اهمیت داد که متاسفانه در چند سال اخیر به آن توجهی نشده است.

وی افزود:به زودی مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان و تضمین خرید محصولات حوزه خودروهای تجاری وارد عمل خواهد شد و امیدواریم تضمین خرید، به عنوان سندی، سبب دلگرمی خودروسازان شود تا بتوانند با افزایش تولید، چرخه صنعت خودرو و چرخ اقتصاد در این حوزه را به گردش درآورند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امکان تولید انواع کامیون و اتوبوس به میزان مورد نیاز در کشور وجود دارد گفت: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای را با حضور متولیان اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و تولیدکنندگان تشکیل و این مجموعه‌ها را با هم هماهنگ خواهیم کرد تا سندی محکم و تضمینی آینده دار برای خرید خودرو‌های تجاری ساخت داخل شکل گیرد.

نیکزاد افزود: اگر تولید داخل را دریابیم و تضمین خرید را برای تولیدکنندگان به وجود آوریم به ویژه در شرایط کرونا در مباحث درون شهری و برون شهری می‌توانیم از ظرفیت‌های تولید داخل برای حفظ فاصله‌های هوشمند اجتماعی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در کشور توان تولید پنج هزار دستگاه اتوبوس درون شهری و سه هزار دستگاه اتوبوس برون شهری وجود دارد و همچنین انواع خودرو اعم از کشنده و … در کشور تولید می‌شود که باید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *