مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم10 فروردین 1403

ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیری در بهبود زندگی مردم نداشته است

نایب رئیس مجلس گفت: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی که باید به واردات کالاهای اساسی تخصص می یافت، صرف واردات محصولات دیگری شده و تاثیری در زندگی مردم ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به شهرستان شهریار سفر و در آیین کلنگ‌زنی احداث یادمان‌های شهدای گمنام کهنز، امیریه و وایین، اظهار کرد: اگر تنها ایمان داشته باشیم که شهدا زنده اند، ما عاقبت بخیر می شویم، باید بدانیم شهدا زنده و ناظر هستند و  آنچه را که ما ندیده ایم و نتوانسته ایم درک کنیم، دیده اند و درک کرده اند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور وظیفه داریم انقلاب بی نظیر را که جمهوریت را در قالب اسلامیت شکل داد، حفظ کنیم. شهدا ساده زیست، پاکدست و امانتدار بودند و پای مظلومان می نشستند و با ظالم محکم برخورد می کردند. شهدا برای خدا کار کردند و اخلاص داشتند، در تشییع پیکر حاج قاسم ، خواهری به من اعلام کرد که 40 سال است در هیچ راهپیمایی شرکت نکرده، اما در آن روز به دلیل شجاعت حاج قاسم در تشییع پیکر وی شرکت کرده بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی دولت های اروپایی همانند آلمان، بمب های شیمیایی را در اختیار عراق قرار می دادند و بعد آغوش خود را برای درمان مجروحان ایرانی باز می کردند، اکنون نیز این دولت ها افرادی را تحت عنوان بازرسان آژانس به تاسیسات هسته ای ایران می فرستند تا میزان رخنه ها را گزارش کنند. مسئولان ما تا کی قصد مماشات دارند؟

وی با اشاره به اینکه مجلس انقلابی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مصوب کرد، اما دولت سعی می کند تا به نحوی دیگر فرصت سه ماهه را در اختیار طرف مقابل قرار دهد، گفت: دموکرات ها بیشترین تحریم ها را علیه ملت ایران اعمال کردند.

نیکزاد با تاکید بر اینکه گزارش ها و بررسی ها در مقطعی از زمان نشان می داد که حاج قاسم می تواند رئیس جمهور شود، اما وی در قبال این درخواست پاسخ داد که می خواهم سرباز باشم، عنوان کرد: اگر در عرصه های مدیریتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امثال حاج قاسم ها را داشتیم، آیا شاهد این میزان اختلاس در کشور بودیم. می گویند در سفره جمهوری اسلامی چیزی وجود ندارد، اگر چنین است پس دلیل این اختلاس ها چیست؟ ما کشور قدرتمند و دارای منابع بسیار زیادی هستیم، در حال حاضر کل اراضی تحت کشت کشور 11 میلیون هکتار بوده در حالی که وسعت ایران 165 میلیون هکتار است.

وی با اشاره به اینکه سخت کردن شرایط باعث شده که سن ازدواج جوانان افزایش یافته و 33 درصد ازدواج ها منجر به طلاق شود، اضافه کرد: دولتی که قرار بود دولت راستگویان باشد، کجاست؟ در الگوی مدیریتی باید به دنبال الگوی دفاع مقدس باشیم. فرماندهان فعلی ما در جنگ اقتصادی عملکرد خوبی ندارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صحن علنی از دو وزیر جهاد کشاورزی و صمت درخصوص وضعیت بازار مرغ و نابسامانی های به وجود آمده، سوال شد، اما هیچکدام زیر بار مسئولیت آن نمی رفتند، تصریح کرد: دولت اعلام کرد که در 6 ماهه نخست سال جاری، ارز 4200 تومانی را به تدریج حذف می کند. پرداخت این ارز ارزان قیمت تاکنون چه تاثیری بر زندگی مردم داشته، ارز 4200 تومانی به نور چشمی ها اختصاص داشته است.

هیچکدام از مدیران دولتی شرایط جنگ اقتصادی را درک نکرده اند

نیکزاد با تاکید بر اینکه براساس گزارش دیوان محاسبات، کالاهایی به جای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با ارز دولتی وارد کشور شده است که جای تعجب بسیار زیادی دارد، عنوان کرد: 11 نفر در کل کشور 90 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند و آن را پس نمی دهند، این نشانه مدیریت جهادی و جنگ اقتصادی نیست. هیچکدام از مدیران دولتی شرایط جنگ اقتصادی را درک نکرده اند.

چرا دولت شرکت های سودده را در اختیار نورچشمی ها قرار می دهد

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را در زندگی فردی حفظ کنیم، گفت: اگر اقتصاد به مردم واگذار می شد، شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم، در حال حاضر به اندازه انگشتان دو دست، خصوصی سازی موفق و سالم در کشور وجود ندارد، چرا دولت شرکت های سودده را در اختیار نورچشمی ها قرار می دهد، در حالی که باید بنگاه های سودده به بخش خصوصی واگذار و طرف مقابل چرخ آن را بهتر از دولت بچرخاند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بعد از واگذاری هر بنگاه دولتی به بخش خصوصی، عذاب بر خانواده کارگران آن شرکت وارد می شود، ادامه داد: در جریان واگذاری سهام عدالت، بنگاه های اقتصادی سودده به مستضعفان واگذار شد و اصل سهام از سود آن تسویه شد، اما متاسفانه دولت بعدی سهام عدالت را نابود و بنگاه های سودده را از قالب سهام عدالت خارج کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: احترام ماه مبارک رمضان، فرهنگ دفاع مقدس و شهدا را در زندگی خود حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *